Co se děje v porodnici? Aneb recenze na porodnici Milosrdných bratří v Brně

Častým tématem nastávajících maminek je, do které porodnice pojedou rodit. Vzhledem k tomu, že jsem si i já prošla tímto stavem, rozhodla jsem se, předávat dál své zkušenosti a to i proto, že ty mé nebyly zrovna nejrůžovější.

Výběr porodnice jsem začala řešit v době 6.měsíce těhotenství, kdy jsem již prošla všemi "hlavními" testy a bylo zřejmé, že děťátko je v pořádku, těhotenství probíhá bez komplikací a tudíž budu rodit standartně.

V Brně máme na výběr tři porodnice- Bohunice, Milosrdné a Obilňák. Prošla jsem si hodně recenzí a také jsem se ptala těch maminek, které již mají zkušenosti s porodem a rozhodla jsem se, že se zajdu podívat do Milosrdných bratří a to proto, že na mě působila nejlépe z hlediska vybavenosti a přístupu k rodičkám, kdy je tato porodnice označována jako Baby Friendly. Toto označení se začíná čím dál častěji používat u zařízení, která kladou důraz na přání rodiček a jejich přístupu k porodu a péči o dítě. Označení by mělo tedy značit jakousi přívětivost k individualitě maminek.
Zjistila jsem, že porodnice nabízí prohlídky i předporodní kurzy. Tedy jsem si zamluvila termín a tento kurz jsme oba s manželem absolvovali. Vše se zdálo být naprosto v pořádku, ovšem prostředí nemocnice je alespoň pro mě dost nevlídné samo o sobě. No co, nutné zlo, které musí být...

Nicméně jsem se nakontaktovala i na externí porodní asistentku, abych s ní probrala možnosti porodu doma. Zda je to vlastně u nás povoleno či není, za jakých okolností apod. Bohužel jsem zjistila, že tyto porody nejsou vůbec podporovány. Jedinou možností je, absolvovat samotný porod v nemocnici a bezprostředně poté odejít domů. Takový porod je nazývaný jako ambulantní porod a personálem nemocnice není podporovaný. Navíc já jakožto prvorodička jsem se opravdu bála cokoliv zanedbat, neboť jsem neměla tu zkušenost a nedovedla si představit, co se bude dít, ikdyž jsem měla kde co načtené nebo vyzjištěné...

Tedy bylo rozhodnuto. Budeme rodit u Milosrdných! A teď už jen čekat na ten den :-)

O samotném porodu jak to vše začalo, jak jsem se cítila, co jsem zažila, jsem natočila video, kde se dozvíte podrobně a bez obalu vše o mém porodu.

Video najdete ZDE

Po porodu a přemístění na pokoj šestinedělí jsem byla velmi ráda za několik věcí, které jsem měla sebou a které bych doporučila všem maminkám a to jsou porodní vložky od spol. BATIST. Pro mě byl jeden z velkých strašáků problém očistků a to zejména proto, že s klasickými porodními vložkami, které jsou v jakýmsi sáčku a výplní je vata, bych se nedokázala volně pohybovat nebo dělat jakékoliv rychlé pohyby apod. Podle mě by i v této chvíli měla žena mít možnost se cítit jako člověk a to souvisí samozřejmě s hygienou a hygienickými pomůckami. Naštěstí jsem našla Batist vložky, které jsou v podstatě podobné klasickým vložkám, jsou prodyšné a mají velikou savost. Není tedy potřeba nosit několik vrstev na sobě, aby nedošlo k prosáknutí a žena si nemusí připadat nechutně a neustále kontrolovat každý svůj pohyb. Nemusíte se cítit nepříjemně a očistky pro vás nebudou znamenat trauma. Opravdu vřele doporučuji!
Tyto vložky jsem používala dokonce i doma v šestinedělí, kdy spousta maminek používá již vložky menstruační. Pozor! Ty ale nejsou prodyšné! A právě po dobu šestinedělí je nutné zachovat prodyšnost, aby nedošlo k zánětům. Navíc vložky Batist jsou velice tenké, nejedná se o žádná prkna o tloušce 2cm...

Dalším pro mě velkým přínosem byl balíček, který jsme dostali v porodnici. Obsahovat SUDO krém, dudlík a vzorečky šamponů a mycích gelů pro miminko. Dudlík jsme využili okamžitě, protože ten jsem zapomněla sbalit a nevím, zda se vůbec doporučuje k výbavě do porodnice. Některé maminky navíc dudlík odsuzují. To tedy rozhodně není můj případ, protože dudlík miminko uklidňuje a nejen to....
Můj názor je, že by se maminka měla vždy dívat na dítě tak, aby uspokojila jeho potřeby vyplývající z historického vývoje člověka. Novorozenec, ba ani kojenec vám neumí odpovědět na otázky, co potřebuje a proč, a proto je potřeba, aby maminka věděla, co má dítěti poskytnout, aby bylo spokojené a tím tedy nemyslím jen otázku přebalení, nakrmení apod. Vždy když jsem si nevěděla rady nebo přemýšlela nad tím, co bude nejlepší udělat, zamyslela jsem se nad otázkou, jak to bylo dřív? Jak to dělaly ty matky v pralese, které neměly nic? Matky v těchto dobách nosily dítě stále u sebe, později příp. v nějakém vaku a dítě tedy bylo většinu dne přisáté k matčině prsu, případně si sálo mléko, kdy potřebovalo. Dnešní příručka mluví o tom, že dítě musíme krmit výhradně každé 3 hodiny a dudlík je věc k ničemu, zcela nepotřebná... Ovšem tyto "příručky" péče o dítě také opomíjí správný možná bych řekla i úplný orální vývoj dítěte, a to že nejdůležitější pro dítě a to až do 3let věku je kontakt s matkou, u kojenců obzvláště, že je pro dítě nenahraditelný pach matky a že ani v kolébce, která dítě uspí a položení trička s pachem matky nikdy nemůže nahradit mateřství, ochranu, pocit bezpečí a lásky, které jsou pro tyto malé děti zcela nenahraditelné, a které zcela zásadním způsobem formují jeho osobnost a vývoj.

O tom, jak probíhala samotná poporodní péče u Milosrdných bratrů se můžete podívat ZDE


Reklamní sdělení:
1. kojenecké láhve:
Obzvláště pro kojené děti doporučuji lahvičky AVENT, kdy savička této značky je nejpodobnější bradavce a dítě z ní ihned a bez problémů pije. Obzvláště v letních měsících je doporučeno dítěti mezi kojením podávat vodu nebo čaj.
2. dudlíky:
Dudlíky nebo také šidítka jsou k dispozici různých tvarů od kulatých přes plošší tvary. Osobně mám zkušenost hned z porodnice opět s dudlíkem AVENT. Později jsem však dítěti nabídla i jiné dudlíky a nemá problém s žádným. Dnes si s nimi většinou hraje. Kouká na obrázky, tvar, barvu. A dnes máme dudlík už jen na spaní (1,5roku).
3. porodní vložky:
Porodní vložky BATIST opravdu vřele doporučuji. Balíček stojí pouze 43Kč a vložky jsou skutečně velice příjemné, savé a nikdy se mi s nimi nestala žádná "nehoda" :-)
4. krémy na zadeček a opruzeniny:
Velice oblíbenými mastičkami na zadeček miminka je SUDO krém, zejména proto že vysušuje pokožku. V prvních dnech jsme jej také používali, ale hodně nám také pomáhat Bepanthen plus, který má i dezinfekční složku. Dále se nám osvědčil SEBAMED. Výrobců krémů na opruzeniny je samozřejmě více, ale zde jsou ty, které se osvědčily přímo mě.









Komentáře